Preview

iPolytech Journal

Advanced search

STATE OF THE PROBLEM AND METHODS OF TRAFFIC SAFETY PROVISION ON RAILROAD CROSSINGS

https://doi.org/10.21285/1814-3520-2018-4-215-230

Abstract

The PURPOSE of the work is to ensure the traffic safety in the proximity to open and unguarded crossings by automatic reduction of the train speed in the proximity to the railroad crossing depending on the current situation at the railroad crossing, without the installation of additional devices at the railroad crossing but through the use of the satellite radio navigation system. METHODS. The methods of automatic train speed control based on the use of satellite radio navigation system GPS-GLONASS are proposed. The proximity zones to railroad crossings and the check points of speed control and reduction are laid on the railway digital map which is stored in the memory unit of the automatic speed control system. The current track ordinate of the train and its speed are estimated in continuous time with the help of the satellite radio navigation system GLONASS. The system control unit evaluates the current location of the train, its speed, makes a decision on the start and end of automatic braking of the train as well as notifies the locomotive driver of the need to intervene in the process of train driving. It also starts the driver’s alertness control device with an automatic alarm (1 long whistle) in the direction of the railroad crossing to alert the drivers of vehicles. The locomotive driver is responsible for making the final decision on the start of speed increase when passing the railroad crossing or on the need for braking before the railroad crossing by service brake application at the end of the automatic reduction of speed in proximity to the railroad crossing to a safe level. RESULTS. Two contradictory conditions must be met at railroad crossings: traffic safety must be provided and railroad crossing capacity must be increased while maintaining the speed of the railway rolling stock. For this case, the system of technical solutions has been introduced for automated speed control at unguarded and open railroad crossings based on the satellite navigation technologies and the state of traffic at the crossing from the side of a motorway. CONCLUSIONS. The function of traffic safety provision is moved from railroad crossing devices to locomotives with the automation of automatic speed reduction in proximity to the railroad crossing and with the possibility for the locomotive driver to perform the final control of the situation at the railroad crossing. The use of this function on railway transport in locomotives will reduce the number of severe road accidents (fatalities, collisions, number of victims).

About the Authors

V. V. Demyanov
Irkutsk State Transport University
Russian Federation


O. B. Imarova
Irkutsk State Transport University
Russian Federation


M. E. Skorobogatov
Irkutsk State Transport University
Russian Federation


References

1. Поздняков В.А. Безопасность на железнодорожных переездах [Электронный ресурс]. URL: http://www.css-rzd.ru/zdm/03-2000/00039.htm. (24.02.1918).

2. Филюшкина, Т.А. Свою основную задачу сцбисты выполнят // Автоматика, связь, информатика. 2014. № 3. С. 2-4.

3. Коваленко В.Н., Катаев М.Н. Современные тенденции автоматизации переездов на железнодорожном транспорте // Инновационный транспорт. 2015. № 3 (17). С. 54-58.

4. Лужицкий О.Ф. Пути снижения аварийности на железнодорожных переездах // Проектирование развития региональной сети железных дорог. 2015. № 3. С. 208-222.

5. Федухин, А.В., Гладков В.А. Муха А.А. Новый подход к автоматизации переездов на железной дороге // Математичнi машини iсистеми, 2011. № 3. 135 c.

6. S.M. Sheikh, Md. Mahbub H., J.R. Khondker, M.R. Gazi. A Radio Based Intelligent Railway Grade Crossing System to Avoid Collision. IJCSI International of Computer Science Issues, 2010. Vol. 7. Issue 6. 139 p.

7. Костаев А.В., Штенгель Ю.Ю. Неохраняемый переезд - зона внедрения современных технологий // Наука и образование транспорту. Самара. 2016. С. 214-216.

8. Верёвкина О.И., Боева А.С. Требования, предъявляемые к обеспечению безопасности движения поездов на переездах, мостах и в тоннелях // Транспорт, наука, образование. 2017. С. 308-311.

9. Комогорцев М.Г, Непомнящих Е.В., Клочков Я.В., Марюхненко В.С., Кирпичников К.А. Система о свободности железнодорожных переездов // Путь и путевое хозяйство. 2016. № 6. С. 26-28.

10. Миненко Е.Ю., Кусморова Ю.А. Оценка мероприятий, повышающих безопасность дорожного движения на железнодорожных переездах // Молодой ученый. 2014. № 20. С. 190-193.

11. Лысенко Н.Н., Державин А.Н. Схема переезда с интенсивным движением автомашин // Мир транспорта. 2017. Т. 15. № 3 (70). С. 188-195.

12. Подскребышева И.А., Седов Д.В. Обеспечение безопасности пересечений автомобильных дорог и железнодорожных путей // Актуальные вопросы транспортной безопасности: материалы Всероссийской науч.-практ. конф. (г. Иркутск, 24 марта 2017 г.). Иркутск, 2014. 2017. С. 58-62.

13. Чернов Ю.В., Маланчева С.Н. Обеспечение безопасности на железнодорожном транспорте // Молодёжная наука и XXI веке: Традиции, инновации, векторы развития: материалы Междунар. науч.-исследовательской конф. молодых ученых, аспирантов, студентов и старшеклассников: в 3 частях. [Самара-Оренбург, 05 апреля 2017 г.]. Самара-Оренбург, 2017. С. 154-155.

14. Баус С.С. Основы и принципы современных систем автоматизации железнодорожных переездов // Транспорт: наука, образование, производство: материалы международной науч.-практ. конф. (г. Ростов-на-Дону, 12-15 апреля 2016 г.). Ростов-на-Дону, 2016, рр. 83-86.


Review

For citations:


Demyanov V.V., Imarova O.B., Skorobogatov M.E. STATE OF THE PROBLEM AND METHODS OF TRAFFIC SAFETY PROVISION ON RAILROAD CROSSINGS. Proceedings of Irkutsk State Technical University. 2018;22(4):215-230. (In Russ.) https://doi.org/10.21285/1814-3520-2018-4-215-230

Views: 329


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2782-4004 (Print)
ISSN 2782-6341 (Online)