EVALUATION OF ATMOSPHERIC AIR POLLUTION BY TRAFFIC FLOWS ON ROAD AND STREET NETWORKS ON EXAMPLE OF OMSK
https://doi.org/10.21285/1814-3520-2018-8-181-188
Abstract
About the Authors
E. V. ParsaevRussian Federation
I. A. Teterina
Russian Federation
A. S. Kashtalinskiy
Russian Federation
References
1. Мотин В.В. Проблемы обеспечения транспортной безопасности при развитии современных информационных технологий // Транспортное право. 2013. № 2. С. 5-6.
2. Капский Д.В., Пегин П.А., Евтюков С.А. Определение экологических потерь в населенном пункте от движения транспортных средств // Вода и экология: проблемы и решения. 2017. № 3 (71). С. 147-158.
3. Рябоконь Ю.А., Храпова С.М. Методика определения уровня загрузки элементов улично-дорожной сети // Наука и техника в дорожной отрасли. 2010. № 1. С. 7-8.
4. Корчагин В.А., Гринченко А.В., Казарина М.В. Оценка экологической опасности видов транспорта на внутриобластных маршрутах // Вестник Липецкого государственного технического университета. 2016. № 1 (27). С. 87-92.
5. Ratrout N. T. Developing optimal timing plans for cyclic traffic along arterials using pre-timed controllers // WIT Transactions on state of the art in science and engineering. 2013. No. 66. P. 30-40.
6. Кашталинский А.С., Петров В.В. Влияние дорожно-транспортных факторов на неравномерность транспортных потоков в городах // Вестник Иркутского государственного университета. 2016. № 1(108). С. 116-123.
7. Wu X., Liu H., Gettman D. Identification of oversaturated intersections using high-resolution traffic signal data // Transportation Research Part C, 2010. Vol. 18. № 4. P. 626-638.
8. Парсаев Е.В. Влияние применяемых технических средств организации дорожного движения на уровень загрязнения городских магистралей транспортными потоками // Архитектурно-строительный и дорожно-транспортный комплексы: проблемы, перспективы, инновации: сб. материалов II Междунар. науч.-практ. конф. Мин-во образования и науки РФ (г. Омск, 15-16 ноября 2017 г.). Омск, 2017. С. 165-168.
9. Капский Д.В. Экологические потери в дорожном движении // Вестник ИжГТУ им. М.Т. Калашникова. 2014. № 3 (63). С 163-167.
10. Hu H. Arterial offset optimization using archived high-resolution traffic signal data. / H. Hu, H. X. Liu // Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 2013. 37. P. 131-144.
11. Ryabokon, Y. The Method of Determining the Number of Phases in the Traffic Light Cycle on the Allowable Intensity of Conflicting Flows. J. Transportation research procedia : 12th International Conference "Organization and Traffic Safety Management in large cities". 2016. Vol. 20. P. 571-577.
12. Liu H.X., Zheng J. Automatic generation of traffic signal timing plan // Report No. MN/RC 2014-38, Department of Civil, Environmental, and Geo-Engineering University of Minnesota, Minnesota, 2014. 67 p.
13. Guo R. Integrated multi-criteria signal timing design for sustainable traffic operations: Ph. D. dissertation; United States, Florida: University of South Florida, 2015. 147 p.
Review
For citations:
Parsaev E.V., Teterina I.A., Kashtalinskiy A.S. EVALUATION OF ATMOSPHERIC AIR POLLUTION BY TRAFFIC FLOWS ON ROAD AND STREET NETWORKS ON EXAMPLE OF OMSK. Proceedings of Irkutsk State Technical University. 2018;22(8):181-188. (In Russ.) https://doi.org/10.21285/1814-3520-2018-8-181-188